حجت الاسلام سیدحسین حسینی در گفت و گو با همشهری آنلاین، از رضایتمندی عمومی ۷۰ درصدی کردستانی ها از دستگاه قضایی استان خبر داد و افزود: نظارت مستمر و موثر مدیران قضایی بر قضات و کارکنان دادگستریهای استان نقش تعیین کنندهای در میزان رضایتمندی عمومی دارد. روسا و دادستانهای محاکم قضایی نیز میتوانند با نظارت و تعامل بر ضابطین قضایی به این امر کمک کنند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان با تاکید بر لزوم برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوع، گفت: خوش اخلاقی و حسن رفتار با مردم باید از زمان تشکیل پرونده در دادسرا تا زمان اجرای حکم در شعب اجرای احکام ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام حسینی درباره بحث اطاله دادرسی نیز افزود : باید تلاش کنیم در کمترین زمان ممکن و با دقت هرچه بیشتر تکلیف پروندههای جریانی در دادگستریها روشن شود و قضات با کمک گرفتن از کمیسیونهای مشورتی گره کور پروندهها را باز و پرونده ها را مختومه اعلام کنند.
وی میانگین متوسط رسیدگی پروندهها را در استان کردستان را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود : چنانچه موجودی پرونده در شعب بالا باشد قاضی شعبه دچار مشکل میشود و نارضایتی مردمی را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت : به شعبی که موجودی بالای ۵۰۰ پرونده دارند فرصت ۶ ماهه و شعبی که موجودی ۵۰۰ پروندهای دارند، فرصت ۴ ماهه دارند تا موجودی پروندههای خود را به زیر ۲۰۰ مورد برسانند. این مهم نیاز به یک اقدام جهادی دارد تا وضعیت دادگستری استان کردستان سرو سامان یابد.
وی ادامه داد: میزان رضایتمندی کردستانیها از دستگاه قضایی ۷۰.۳ درصد است. همچنین بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دادگستری استان کردستان از لحاظ میانگین تعداد نوبت صادر شده توسط شعب در رتبه اول کشوری قرار گرفته است ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد.
حجت الاسلام حسینی درباره طرح پایش زندانیان استان گفت: قضات در دادگستریهای استان بصورت مداوم و مستمر از زندانهای استان بازدید کنند و هرجا که لازم بود باید با استفاده از اعطای مرخصیها اخذ تامین مناسب و استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در سروسامان دادن به وضعیت زندانهای استان تلاش کنند.
نظر شما